27.03.2009

99 f..

“İnsan bir üründür, tıpkı diğer ürünler gibi.” veya “Her şey satın alınabilir. Aşk, sanat, yeryüzü… Sen ve ben… Özellikle ben.” şeklindeki buyurmalarıyla reklam endüstrisinin (buraya, kirli sıfatını sokuşturmak fazla klişe geldi, reklam sektörü daha yaratıcı sıfatları hakediyor) çamaşırlarını ortaya saçan bir film..Biraz geç olmakla birlikte izledim..Reklamcılık tarihinin en geniş coğrafyalarından olan Fransız memleketinden de böyle "yerinde" (bugün sıfatlar konusunda sıkıntı çekiyorum..) bir film beklerdim doğrusu..Filmin sonunun 2 alternatifli olması en çok hoşuma giden kısmı oldu..Böylece, trajik olan finali değil de aliceharikalardiyarında tadındaki finali zihnimde tutmak suretiyle kendi çapımda başarılı bir simülasyon gerçekleştirip huzurlu bir uykuya geçiş süreci yaşadım filmden sonra............herşey karardı..........dünya çok güzell..aç kaldığı için ülkesini terk edip yine aç kaldığı için ülkesine dönmek zorunda kalan insanlar yok..darfur diye bir yer sadece televizyonlarda var..erimekte olan buzullar yok..bütün kadınlar "süper kadınlar"..dünyada reklama harcanan paraların onda birinin gezegendeki açlığı ortadan kaldırabilecek kadar çok olduğunu bilmek insana huzur veriyor..vay canına sayın seyirciler..burası olsa olsa "dünyalar içerisinde en güzel dünyadır"...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder