23.04.2009

karşıyım..nihayet..

"ilaca karşıyım ben" diyen var.. "emperyalizme karşıyım ben şahsen" diyeni de duydum.. "hedonizme son derece karşıyım" diyenler de var.. Tüm bu protest söylemler çevremi, zihnimi sarmış halde oradan oraya koşturdum durdum yıllarca, "ben neye karşıyım acaba?" sorusu beynimin kısıtlı enerji kaynaklarını hunharca harcarken..Yaklaşık yüz yılım bu gelgitlerle geçti..Kendimden şüphe ettiğim nice zamanlar oldu.."Bu kadar mı edilgenim" diye evhamlara gittim gittim geldim..Nihayetinde "düşünüyorsan varsın"dır değil mi ya..Sonra bir dönem geldi; birşeylere karşı olan insanları anlamak için kolları sıvadım; birşeye karşı olma prosedürü nasıl başlıyor, nasıl devam ediyor ve de söyleme nasıl ulaşılıyor..Bu uğurda ter dökmeyen tek hücrem kalmadı..Fakat sonuçta elimde koskocaman bir sıfır ile kalakaldım..Böylece kendimi iyiden iyiye ezik, nereye çekilirse oraya giden, biçare bir mahluk gibi gördüğüm yıllara geldi sıra..Gerçi bu yıllar ne zaman sonlanacak diye hala da düşünür dururum ya, bu bambaşka bir mevzuu..Zavallı zihnimin bir oyunu olsa gerek, ya da belki adına "savunma mekanizması" da denilebilir, bir tür kabullenme psikolojisine giriverdim bir anda; "ben dünyayla barışık, herşeyi olduğu gibi kabullenmiş, ermiş bir insanım, bu yüzden de hiçbirşeye karşı değilim" düşüncesiyle kendimi mutlulukla ve de huzurla dolu olarak göklere uçurdum..Ama anlamadığım bir sebepten dolayı bu ruh hali, bir kurşunun havada çizdiği rotayı takip ederek kendini yeryüzünde kumların üzerinde buldu..Halbuki bu fikre pek bir güvenmiştim..Yaşadığım derin hayal kırıklığı ve yorgunluğu atlattım neyseki..Ve sonra bir anda bir ışık parladı ve ben aradığımı buluverdim bir anda.. Yüzlerce yıldır uğraşıp, uğruna ne enerjiler tükettiğim arayışım mutlu sona erdi..Artık ben de karşıyım! ..Resmi tatil günlerinde, dini bayram tatillerinde işe gelmeye karşıyım, hem de çok karşıyım! ..Diğer tüm dükkanlar kapalıyken, sadece bizim dükkanın açık olmasına karşıyım!.. Ama elbette bu düşüncemi pek yüksek bir sesle dile getirmekten kaçınıyorum..Aksi halde "beğenmiyorsan git" önerisiyle karşılaşacak olmam muhtemel..Eh böyle bir öneriyi de görmezden gelemeyeceğime göre, şimdilik kararında bir korkaklıkla arkasında durmaya devam ediyorum protestomun..Karşıyım!İşte o kadar!

3 yorum:

  1. Adsız28.4.09

    o halde sen saat 13:00 oldugu halde, yurumekte olan gerzek toplantı yuzunden yemege gidememeye de karsısındır, aynı benim gibi

    Ahbap

    YanıtlaSil
  2. neden olmasın..hele de yemekte ıstakoz soslu fener balığı olduğundan neredeyse eminsem..

    YanıtlaSil
  3. Adsız28.4.09

    burada michelin yıldızlı şef yok ama,
    sefil mekan

    Ahbap

    YanıtlaSil