2.10.2010

gecikmeli yazı..

tamam..hayatta herşey on time olamıyor her zaman..bu yazı da onlardan biri..ama önemi var mı tartışılır..nihayetinde hiç kimse “ah şu bherefu bi yazı yazsa da okusak bi çırpıda” demiyor zannımca..

benim kardeşim şahane bir üniversiteye başladı bu sene..koç üniversitesi..öyle şahane bir kampüsü var ki, tüm iç sıkıcı öğrencilik anılarıma rağmen yeniden öğrenci olasım geldi..ciddiyim bak..şu fotoğrafa bir bak..ne enfes bir avlu..insan burada değil ekonomist mühendis falan, şair olur..

galiba eylül ortasıydı..pera müzesindeki japonya medya sanatları festivali başlıklı bir sergiye gittim..çok eğlenceli, çok yaratıcı, çok enerjikti..bu kadar çok’u kendinde buluşturmasının benim için başlıca sebebi çalışmaların tamamına yakınının interaktif olmasıydı..bir numaram fotoğraftaki çalışma..masadaki içi değişik esanslarla dolu şişelerden birini seçip, elinizdeki kağıt parçasına sıkıyorsunuz ve kağıdı duvardaki sensörlere yakın halde tutuyorsunuz..sonra duvarda yavaş yavaş çiçekler, kuşlar beliriyor..her sensör, her esans ayrı bir şölen oluyor..küçüklüğümde barbie bebeğimle nadir de olsa oynadığım anlardaki tadı hatırlattı bana..


pek uzun bir aradan sonra viaport avm’ye gittim..meydan avm’den sonraki yıldızım..dağ başında, tem kenarında olmasına rağmen böyle gezilesi, vakit geçirilesi bir yer olamaz..açık hava olduğu için zaten gözüme girmişti..şimdi bir de ekledikleri yeni akslarla daha da başka olmuş..yaşasın open air avm’ler..


artık ben de türk kahvesi içebiliyorum..hem de yüzümü buruşturmadan..hem de her yudumdan sonra içimden-zaman zaman dışımdan-öğğğğ demeden..bunu neden daha önce düşünemedim acaba..bir çikolik (=çikolata kolik) olarak nasıl kaçırmışım çikolata aromalı türk kahvesini.. kahvenin o kekremsi o buruk tadından eser yok bu version’da..ilk denemem de-fotoğrafta görüldüğü üzre-birkaç gün önce gerçekleşti..fal bakmayı öğreniyorum gayretle..yaşasın..artık ben de türk kahvesi içip havalı havalı sohbet edenlerden oldum..olacağım..olurum artık herhalde..ne bileyim..hadi bakalım..
(photos by bherefu)

8 yorum:

  1. bende tam twitter ve tumblr yüzünden iyice yoksaydım blogger'ı diyordum.sende üstüne yazı yazmışsın. demekki yazıların okunuyormuş, ne zaman yazı yazacak diye bekleyenler varmış :P
    türk kahvesi başlı başına bir kültür benzemez öyle birilerinin karamel şurubu ile verdikleri filtre kahvelere. fal bakarsın ayrıca istemeye gelene ikram edilir .....
    ayrıca ben hafif saraylı buluyorum kahve içmeyi. özel fincanlar ve yapım aşaması tam bir ritüel. tabi ben yaparsam ritüellikten çıkıyor ister istemez :)

    YanıtlaSil
  2. :)pek de hafif olmayan bir sataşma mı seziyorum ne..muhtemel sonuçlarına hazırlıklı ol:) evet var bir saraylı ritueli kahvenin..hele de filtre kahveyle karşılaştırınca:) lakin ben, onca hevesime rağmen, ulaşamadım o seviyeye:)

    YanıtlaSil
  3. Adsız6.10.10

    çok hastayım çok,

    oysa nede güzel bir post gelmiş birçok farklı konudan bahseden, nede güzel bir yorum gelmiş tam bir challenge e gebe, ama basta da dedigim gibi çok hastayım,

    sadece şu kısacık şeyi diyeyim de gideyim, ya o gösterdiğin avlu pek faşist ve kasvetli bherefu, şiir yazacak avlu istersen yarımada da gezin biraz, 3-4 yüz yıl önce yapılmış ve o seninkinden en az 3-4 yüz kat iyi bir ton avlu bulabilirsin, ex. süleymaniye kütüphanelerinin avlusu, (kuru fasulye yenilen yerin hemen arkası)

    ahbap...

    YanıtlaSil
  4. Ahbap o avlu ne fasist ne de kasvetli..o avlu sahane..hele de yagmur yagdiginda bambaska..yarimadaya gelince..orayi dusununce aklima gelen olsa olsa bir huzun yitenler icin..ama asla siir yazmak vb romantizm degil:) ha belki bi de pilavustukuru:)

    YanıtlaSil
  5. ahbabın avlu yorumuna katılıyorum .işin uzmanı o sonuçta bu arada hastalığı düşündüğümden ciddi olsa gerek. şu anda onu bir göl kıyısında battaniyesine sarılmış birşekilde sallanan sandalyesinde hayel ettim.
    bherefu hanım araştırmacı gazeteciliğiniz süper söz hakkı doğduğunda hemen yayına bağlıyorsunuz.

    YanıtlaSil
  6. Adsız21.10.10

    haaa şimdi yitenler için hüzün diyorsan orda durup tanpınara bağlanacaksın bherefu, sana huzur'u tavsiye ediyorum, ama sonra işten güçten kesilirsin, hemde sonbahar sonbahar, demedi deme

    ahbap...

    YanıtlaSil
  7. türk kahvesine alışmanın yada tadını çıkartmanın ilerleyen yaşla (ne yazık ki) bir alakası olduğunu düşünüyorum, bana da bir sempatik gelmeye başladı kendisi...

    YanıtlaSil
  8. ehlana'cım..aslında bu yorumdan sonra seni ignore etmek lazım amma kıyamam..hukukumuz eskiye dyanıyor:)

    YanıtlaSil