24.10.2009

the first anish kapoor experience..

ya da the first Royal Academy of Arts experience mı desem acaba bilemedim..Beni heyecanlandıran şey Anish Kapoor'un kelimenin tam manasıyla sınır tanımayan yaklaşımı mı yoksa Royal Academy of Arts gibi bir kurumun çatısı altında bulunmak mı emin değilim..bunun çok da önemi yok sanırım..Önemli olan bu; ben bugün RAA'da AK sergisinde bulundum ve AK'nin şaşırtıcı sanatını tecrübe ettim..Evet tam olarak tecrübe ettim..Yaklaşık 30 kadar insanla bir salona tıkışıp 15 dakika kadar öylece bekledik şovun başlamasını..Sonunda bir adam köşeden çıktı ve bembeyaz salonun ortasında duran topun (evet bildiğimiz pare pare atış yapılan top) içine kırmızı renkli wax-vaselin karışımı bir "mermiyi" yerleştirdi ve topu ateşledi..Booommbb!!Herkesten ufak çığlıklar yükseldi ve kırmızı "mermi" Kraliyet Sanat Akademisi'nin yüzyıllara tanıklık etmiş olan beyaz duvarına çarparak dağıldı..Çok acayipti doğrusu..Bu şov serginin son atraksiyonuydu..Kanımca bu etkileyici sergi için etkileyici bir son olmuş..Sergi çıkışında ufak tefek hediyelik eşyalar satan bölümden kendime fotoğraftaki çantayı seçtim bugünün anısına..Belki biriktirdiğim eşyalarla bir müze de ben kurarım kimbilir..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder